Amber 

Brand Marketeer

Werken Bij Compananny Extreem Blij

Werken in de kinderopvang is voor mij …

… talenten ontdekken en verdiepen
Vijf jaar geleden haalde ik mijn master pedagogiek. Of ik in de jeugdzorg, een beleidsmatige rol of kinderopvang wilde werken? Ik wist het nog niet. Via via kwam ik in contact met CompaNanny en hun visie en Young Talent program spraken me direct aan. Op deze manier zou ik doorgaan met leren en vanzelf ontdekken wat ik leuk vond. Als Pedagogisch Medewerker op de babygroep haalde ik tegelijkertijd mijn kwalificatie om op de groep te mogen staan en volgde ik allerlei in- en externe opleidingen.

Ik ontwikkelde veel persoonlijke skills, zoals leidinggeven, samenwerken en feedback geven. Na een half jaar werd ik Assistent Leidinggevende van twee peutergroepen, een jaar later Assistent Vestigingsmanager. Vervolgens werd ik gevraagd voor het marketingteam. Mijn pedagogische opleiding en inmiddels praktijkervaring op de vestiging kwamen hier van pas. Trots dat ik was!

… gezien, gehoord en geholpen worden
Op de marketingafdeling zijn we met z’n zessen. Klantbetrokkenheid en -tevredenheid zijn mijn speerpunten. Verder doe ik de lokale marketing voor vestigingen. Dan werf ik ouders, coördineer ik de boel bij events en regel ik de communicatie-uitingen. En last but not least: ik ben de stem van de CompaNanny Podcast, waarin we ouders praktische tips en achtergrondinfo geven in onze rol als opvoedpartner.

Ik had geen marketingachtergrond noch trainingen in dit vakgebied gedaan, en kreeg toch alle vertrouwen. Dat is wel typerend voor de organisatie vind ik. Ze kijken wat medewerkers kunnen en willen, en niet alleen naar wat het bedrijf nodig heeft. Niet zelden vormt CompaNanny functies om mensen heen en bijna alles wordt gefaciliteerd. Zo krijgen ze medewerkers die hun best doen om alles uit zichzelf te halen. Als je als organisatie wilt uitblinken, moet je immers eerst medewerkers hebben die uitblinken!

Werken bij CompaNanny Collega's vertellen Amber Marketing

… samen werken aan het grotere doel
De meeloopdagen op de vestigingen vind ik altijd heel speciaal. Iedereen die niet met kinderen werkt, doet dit twee keer per jaar. Als reminder voor het grotere doel waar je het allemaal voor doet samen: goede kwaliteit kinderopvang bieden. Sterker nog, we werken er met zijn allen naartoe méér dan opvang te zijn.

Zoals elke groeiende organisatie hebben ook wij wel eens groeipijn; hier dealen we samen mee. Zijn er te weinig medewerkers, dan helpen we elkaar over de vestigingen heen. Vindt een manager van het eerste uur het lastig de controle los te laten nu we van 5 naar 50 vestigingen zijn gegroeid? Dan krijgt hij steun en hulp. En zijn processen niet meer efficiënt? Dan neemt CompaNanny speciaal daarvoor een externe professional aan, zoals vorig jaar.

… elke dag het familiegevoel
Iedereen kent elkaar, wat erg gezellig is. Als starter krijg je een warm welkom en er is veel aandacht voor werkgeluk en plezier. Al moeten we zeker ook heel hard werken! Er wordt van ons verwacht dat we verder kijken dan onze eigen verantwoordelijkheden. Teams zijn geen losse eilandjes, maar onderdelen van het grote geheel. Reden genoeg voor veel bedrijfsmeetings en gezamenlijke borrels. Met sommige collega’s ben ik zelfs zo bevriend dat ik ze ook privé zie.

Wat ik verder zo leuk vind aan werken in deze branche, is dat we een actieve rol spelen bij de start van de ontwikkeling van kinderen. In bijvoorbeeld de jeugdzorg kom je pas in beeld als het mis gaat. Dat maakt dat de kinderopvang voor mij positiever voelt.

… een opstap naar mijn toekomst
Ik heb in vijf jaar tijd veel stappen gezet en continu vernieuwing en uitdaging gehad. Ik deed ad hoc klussen, bluste brandjes, nam deel aan structurele projectgroepen en was bezig met strategische projecten gericht op de lange termijn. Wat ik bij alles voelde, was onze missie. Volgens mij zijn er niet veel kinderopvangorganisaties waarbij de missie zo concreet op papier staat én uitgedragen en waargemaakt wordt. Vanwege deze missie, visie en waarden koos ik destijds voor CompaNanny. En dat gevoel overheerst nog steeds.

Wat ik over een aantal jaar wil doen, weet ik nog niet zo goed. Tot nu toe leer ik nog veel bij, zowel op bedrijfsmatig vlak als binnen mijn vakgebied en persoonlijk. Mijn focus ligt momenteel op het marketingvak, daar zie ik nog groeidoelen genoeg. Dit jaar ga ik een marketingopleiding volgen vanuit CompaNanny. Mocht ik ooit weer iets anders willen, dan zie ik mezelf nog wel in de breedte switchen. Naar HR of zo. De tijd zal het leren!